Blog sobre recuperació de bicicletes clàssiques, història, restauració, documentació...


11 de juny 2011

priti baiks

Avui m'he quedat sense paraules quan he descobert, tot passant pel tumblr de Chirosangaku, a les priti bikes, una serie de retrats fotogràfics realitzats per el fotògraf  José Castrellón en un recorregut per ciutats i pobles de Panamà.
Trobo alucinant la relació entre la veneració de la bicicleta, el seu propietari-creador-cuidador, i el paisatge de fons, el lloc on transcorre la vida diaria d'aquests artistes.
La creativitat enfocada a que la bici sigui priti, que la bici sigui l'espai lliure on demostrar l'enginy, manifestar la personalitat i des d'on cridar l'atenció que la societat no dóna en circumstàncies normals.
Ja el tunnig de cotxes reflexa aquestes mateixes característiques, però la bicicleta no exigeix tanta quantitat de diners, encara que per aquests bikers, el porcentatge d'esforç econòmic que hi destinin sigui igualment molt alt.
L'estètica i funcionalitat d'aquestes bicis és discutible, d'acord, però la seva trencadora imatge i l'enginy creatiu és fantàstic. Jo les trobo genials, autèntiques creacions artístiques.




D'alguna manera també recorden a les les scraper bikes, o a les bmx de Made in Queens.
Tot un món a reseguir!

Al site de jose-castrellon.com hi podeu veure totes les seves fotos.

1 comentari:

  1. Genial!!! Em recorda quan vaig personalitzar (tunnejar) la meva Panther Mach-2 :) Cert que és veneració a la bicicleta, és la seva obra i amb pocs recursos... priti!!!

    ResponElimina